نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1480
-
الف
+

بررسی کارنامه هنری کارگردان سریال «در چشم باد» در برنامه «خارج از کادر»

«مسعود جعفری جوزانی»، کارگردان، نویسنده و فلمساز ایرانی در برنامه «خارج از کادر» از زندگی حرفوی خود خواهد گفت.

به گزارش آی فیلم 2، برنامه «خارج از کادر» با حضور«مسعود جعفری جوزانی» کارگردان، نویسنده و فلمساز ایرانی امشب 5 اسد (مرداد) از آی فیلم۲ نشر خواهد شد.

«مسعود جعفری‌جوزانی»نویسنده سینما و تلویزیون ایران در سال 1327 چشم به جهان گشود.

وی مدرک ماستری فلمسازی خود را از دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو گرفته‌ است و در آغاز فعالیت سینمایی خود با کارگردانی فلم کوتاه توانست دیپلم افتخار بهترین فلم‌کوتاه جشنواره فیلم فجر را کسب کند.

از مهم‌ترین آثار وی می‌توان به کارگردانی و نویسندگی سریال «در چشم باد» اشاره کرد.

مسعود جعفری جوزانی، چهره ماندگار سینمای ایران، از پیشتازان سینمای پس از انقلاب است که با ساخت اولین فلم سینمایی خود با نام «جاده‌های سرد» سینمای بعد از انقلاب ایران را به جشنواره‌های جهانی معرفی نمود.

او در سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷ با حضور در بیش از ۱۹ جشنواره جهانی از جمله جشنواره بین‌المللی فلم برلین آلمان، جشنواره بین‌المللی فلم مونترآل کانادا، جشنواره بین‌المللی فلم هاوایی امریکا و جشنواره بین‌المللی فلم هنگ کنگ، به عنوان پل ارتباطی سینمای شرق و غرب شناخته شد.

از دیگر فعالیت‌های مسعود جعفری جوزانی می‌توان به تدریس در رشته سینما و گرافیک در امریکا (با مجوز تدریس مادام‌العمر)، تدریس در دانشگاه‌های ایران و همچنین مدیریت مؤسسه سینمایی جوزان فلم اشاره کرد.

گفتنی است برنامه «خارج از کادر» با حضور «مسعود جعفری جوزانی» امشب 5 اسد (مرداد) 1401 ساعت 21:30 به وقت تهران و کابل و 22:00 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر خواهد شد.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر